fredag 18 januari 2013

En dag

En dag av David Nicholls

"Du kan leva hela ditt liv utan att inse att det du letar efter finns rakt framför dig.

15 juli 1988. Emma och Dexter tillbringar en natt tillsammans efter examen på universitetet. Dagen efter måste de gå skilda vägar.
Men var kommer de att vara den 15 juli året därpå? Och alla år som följer?"

-----------------------------------------------------

'En dag' är lättsam och lättläst underhållning, men ingenting som man kommer ihåg längre än ett par minuter. Det är ganska ytligt och man kommer inte riktigt in på livet på huvudpersonerna. Det intressantaste är nog att berättelsen drivs framåt genom att man träffar huvudpersonerna en enda dag varje år. Samtidigt tycker jag att det gör att nånting fattas - vad händer i deras liv resten av tiden?
Jag tror också att jag kanske inte riktigt tillhör målgruppen för den här boken - det är lite för mycket "thirty something" för att det ska funka för mig, men jag tror att läsare närmare huvudpersonernas ålder nog har större behållning av boken.

En dag finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar