tisdag 1 januari 2013

Planer för 2013 - Nyårslöften?

År 2013 kommer jag att få mer tid över för läsning, böcker och bloggen i o m att mitt engagemang i föreningslivet minskar drastiskt. Och det här är en välkommen förändring - jag har länge tyckt att föreningsengagemanget tagit alltför mycket tid  i anspråk. Så nu kan jag använda den tiden istället till böcker och läsning. Och bloggen såklart.
I år ska jag ännu en gång också försöka minska på antalet olästa böcker i bokhyllorna. Hur det går med det får tiden utvisa - hittills har det ju inte gått så bra, av någon underlig anledning lyckas jag skaffa böcker i snabbare takt än vad jag hinner läsa dem.
Efter att nu ha mina första läderinbundna lyxutgåvor så vill jag ha fler och jag räknar kallt med att kunna skaffa ganska många under året. När det gäller dessa böcker så är det inte så mycket innehållet som lockar (har läst dom flesta av dem tidigare) utan där är det det estetiska som väger tyngst.
Bloggen ska fixas till ordentligt och förhoppningsvis kommer jag kunna uppdatera den oftare än vad jag uppdaterat den hittills. Och jag har redan bestämt mig för att börja göra sammanställningar varje månad över lästa böcker. Vi får väl se om jag lyckas med det, mitt bloggande är än så länge inte speciellt strukturerat utan det har fått bli som det blir. Men nu när jag får mer tid så ska jag försöka ta mig i kragen och få ordnming på det också.
Jag hoppas också kunna besöka bokmässor och andra evenemang som har med böcker att göra under 2013.

Vad har du för planer för bokåret 2013?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar