onsdag 24 juli 2013

Änglavakter

Änglavakter av Kristina Ohlsson

"En ung kvinna hittas styckad och begravd i ett skogsparti i Midsommarkransen utanför Stockholm. Hon identifieras som Rebecca Trolle, en student som varit försvunnen i två år.

Medan Alex Recht och hans utredare försöker förstå varför Rebecca gick ett så våldsamt öde till mötes, göra fler fynd på brottsplatsen. Den rymmer hemligheter som visar sig vara flera decennier gamla.

På ålderdomshem sitter en stum barnboksförfattarinna. Om och om igen dyker hennes namn upp i polisutredningen., men hon sluter sig i sin tystnad.

Spåren leder till den mörkaste av sanningar. Och Fredrika Bergman ställs inför ett svårt dilemma när hennes älskade Spencer blir en del av pusslet. Med en stark undergångston närmar sig utredningsgruppen fallets upplösning och till sist kvarstår bara en fråga att besvara: Vems tur är det att läggas i graven då mördaren återigen beger sig till Midsommarkransen?"


----------------------------------------------------


Tredje delen i Kristina Ohlssons serie med Fredrika Bergman och utredningsgruppen.

Till min egen förvåning så fortsätter jag tycka om den här serien. Inte ens nu, när Fredrika får problem, blir det för mycket av det goda, utan t o m problemen har samband med själva brottet. Det gillar jag!

Jag tyckte ju om både Askungar och Tusenskönor och Änglavakter är ännu bättre och faktiskt också mer spännande. Jag gillar huvudpersonerna Alex, Fredrika och Peder mer och mer ju bättre jag lär känna dem. Och Spencer såklart...även om jag faktiskt emellanåt nästan tycker synd om honom.

Jag kunde faktiskt ganska tidigt gissa mig till på vilket håll man skulle hitta mördaren, men otroligt nog så tog inte det udden av spänningen för det var vad som låg bakom morden som var det som var spännande.

Nu måste jag bara fortsätta läsa Ohlssons serie om Fredrika Bergman, Alex Recht och utredningsgruppen.

Änglavakter finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON
Ginza















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar