söndag 2 mars 2014

En smakebit på søndag

Söndag igen och innan jag åker iväg till ICA Maxi och handlar mat (och kikar på reaböckerna) så ska jag delta i En smakebit på søndag som hålls av Flukten fra virkeligheten.

Min smakbit kommer från sid 36 i  Miss Peregrines hem för besynnerliga barn  av Ransom Riggs som jag påbörjade igår kväll









"Det syntes ingen måne på himlen och inget rörde sig i skogen utom vi själva, och ändå visste jag på något vis precis när jag skulle höja ficklampan och precis vart jag skulle rikta den, och i den smala ljusstrimman såg jag under ett ögonblick ett ansikte som kunde ha hämtats direkt från min barndoms mardrömmar. Det stirrade tillbaka med ögon som simmade i svart vätska. Håriga bitar av kolsvart kött hängde löst från den krökta kroppen och munnen gaåpade groteskt så att en bunt långa, ålliknande tungor kunde slingra ut."




16 kommentarer:

  1. Usch! Den har jag förresten inhandlat på bokrean, får se om jag vågar läsa den ... :)

    SvaraRadera
  2. Denne boken likte jeg godt så det var kjekt med et lite gjensyn. Tusen takk for smakebiten :-)

    SvaraRadera
  3. Denne er så spennende! Og det er også kommet en oppfølger, som jeg gleder meg til å lese :D

    SvaraRadera
  4. Den boken tror jag att jag skulle vilja läsa. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  5. Denne boken synes jeg er virkelig bra. Jeg har anbefalt den til mange barn etter at jeg leste den selv :-) Ha en riktig så fin søndag!

    SvaraRadera
  6. Köpte denna på bokrean, ser fram emot den!
    Önskar dig en trevlig söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte också min på rean.
      Tack detsamma!

      Radera
  7. Tack för en trevlig smakbit! Jag läste denna förra året och gillade ganska så mycket. Ser fram emot del 2.

    SvaraRadera
  8. Otäck smakbit, men lockande. Tack för den!

    SvaraRadera
  9. Denna köpte jag faktiskt på bokrean igår :)

    SvaraRadera
  10. Isch, har ju funderat på den här, men får nog fundera lite till...

    SvaraRadera
  11. Jag läste den här, och ska väl komma mig till att läsa fortsättningen också.

    SvaraRadera
  12. Denne har jeg lest og likte den godt :)

    SvaraRadera
  13. Läskigt.... Den finns på att läsa-listan, får se om jag vågar ge mig på den nu :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera