söndag 9 mars 2014

En smakebit på søndag

Dags att delta i söndagsnöje nr 1, En smakebit på søndag, som bloggen Flukten fra virkeligheten håller.

Min smakbit kommer från Simona Ahrnstedts bok Betvingade, sid 255



" Drottningen med sitt hov samt Illiana och Helvig hade ridit ner till ängen strax efter frukost. De satt nu under en tygbaldakin på en snickrad upphöjning i trä och såg på torneringen. Runt omkring det sittande kungaparet och deras uppvaktning rörde sig den övriga publiken. Torneringar var ett stort folknöje och stadsbefolkningen hade slutit upp mangrant. Innanför grova uppspända rep stred riddarna, färgstarka, tungt beväpnade och med varierande skicklighet. En del var publikfriande berömdheter , andra oerfarna ynglingar som såg sin chans att imponera."



Resten av dagen ska jag nu ägna mig åt att laga färdiga middagar att frysa in så  att det bara är att värma upp under vardagarna - ett söndagsnöje det också...




13 kommentarer:

  1. Har faktiskt en Ahrnstedt i hyllan, oläst. Är inte så glad i romance (tror jag), men om jag nu ska läsa en så ska det minsann vara en svensk författare :)

    Färdiga middagar i frysen är fantastiskt att ta till :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker att Ahrnstedt helt klart är bättre än genomsnittet.
      Oja, min man jobbar mycket och har långt till jobbet så det spar tid att kunna bara värma upp en färdig middag.

      Radera
  2. Åh, denne tror jeg har kommet ut på norsk også om jeg ikke tar helt feil.Likte den forrige boken hennes veldig godt og vil absolutt ha med meg denne også. Tusen takk for smakebiten:-)

    SvaraRadera
  3. Jag ger också smakebit från en Romancebok idag. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att ibland läsa nånting från den genren också.

      Radera
  4. Denna har jag läst och gillat.

    SvaraRadera
  5. Åh vad bra planerat med färdiga middagar i frysen! Tänk om jag skulle få tummen ur och laga såna också! Den här boken gillade jag förresten, men det är inte så konstigt, jag gillar överlag romance!

    SvaraRadera
  6. Har läst den boken och gillade den. Är ju lite min älsklingsgenre :).

    SvaraRadera
  7. Förbereda middagar... önskar att jag var så organiserad :)

    SvaraRadera
  8. Jeg har lest Överenskommelser av denne forfatteren, en bok jeg virkelig likte. Denne har jeg ikke lest, høres spennende ut denne også :)

    SvaraRadera
  9. Jag önskar också jag var så organiserad men idag lyckades vi få ihop till 3 matlådor.puh. Den boken tyckte jag om:).

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten! Jag har läst hennes första bok och tyckte bra om den. :)

    SvaraRadera