onsdag 5 mars 2014

Månadssammanfattning - Februari 2014

Månadssammanfattning - Februari 2014
Antal lästa böcker: 15
Antal sidor: 4472
Inbundna: 8
Danskt band: 0
Storpocket: 0
Pocket: 6
Excess: 0
Serie: 1
Rec.ex: 6
Köpt: 28



De lästa böckerna är

Kommer aldrig mer igen - Hans Koppel
Valentina - Evie Blake
Halvblodsblues - Esi Edugyan
Sorgens arv - Barbara Nadel
Sekten - Med Gardiner
Här är jag nu - Karen Campbell
Frälsarens Predikobok 1 & 2 - Janne Karlsson
Alltför nära - Henriette Gyland
Tigerporten - Christina Courtenay
Torka aldrig tårar utan handskar, del 1. Kärleken - Jonas Gardell
Torka aldrig tårar utan handskar, del 2. Sjukdomen - Jonas Gardell
När rött blir svart - Qiu Xiaolong
Torka aldrig tårar utan handskar, del 3. Döden - Jonas Gardell
Änglalik - Veronica von Schenk
Då tänker jag på Sigrid - Elin Olofsson

Februari gick ganska bra när det gäller läsning, speciellt med tanke på att det var en kort månad. Och jag fick ju också tillfälle att bekanta mig med något nytt, dvs vuxenserier. Och Frälsarens Predikobok åkte in bland favoriterna med omedelbar verkan...
Det som kanske inte var så bra var såklart att bokrean startade och självklart kunde jag inte hålla mig. Så inte nog med att jag handlat böcker som vanligt på second-had, men jag har också släpat hem massor med reaböcker.

Mars har redan börjat och jag har kommit igång bra med att läsa de reaböcker jag köpt. Problemet är nu att så länge rean pågår så lär jag fylla på med böcker i snabbare takt än vad jag hinner läsa. Så oläst-listan lär bli ännu längre än vad den är idag.





2 kommentarer:

  1. Oh vad många böcker du läst i februari. Gardells trilogi vill jag gärna läsa när jag har tid framöver.

    SvaraRadera