lördag 22 mars 2014

Trogen hustru sökes

Titel: Trogen hustru sökes
Författare: Robert Goolrick
Format: Inb
Antal sidor: 300
Förlag: Historiska Media

"Han satte in en annons i en dagstidning i Chicago, sökte efter en "trogen hustru". Hon svarade, skrev att hon var "en enkel, redbar kvinna". Naturligtvis var hon allt annat än redbar och ärlig, och det enda enkla hos henne var hennes beslutsamhet. Hon skulle gifta sig med denne man och därefter döda honom, långsamt och försiktigt. Sedan skulle hon själv bli en förmögen änka. Vad Catherine Land inte insåg var att den gåtfulle ensamvargen Ralph Truitt hade en alldeles egen plan."


-----------------------------------------------

Ett reafynd till som överraskar! Men tyvärr inte på ett positivt sätt.
Tonen och stämningen i Trogen hustru sökes är väldigt dyster och negativ, personerna är allihopa på något sätt skadade och negativa till tillvaron. Jag försöker hitta någon liten ljusglimt i mörkret, men det går nästan inte. Huvudpersonerna har alla dystra baktankar med i princip allt de gör och alla har en bakgrund som resulterat i att de nästan inte ser en framtid för sig själva och ingen av dem verkar tro att någonting kan någonsin bli bättre.

Jag blir nästan deprimerad av att läsa en sådan här bok och var flera gånger nära att lägga den åt sidan.  Så nej, den här boken var verkligen ingenting för mig. I alla fall inte just nu.

Trogen hustru sökes finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokus
CDON (pocket)
Ginza (pocket)






3 kommentarer:

  1. Utdraget lockade, men tar varning av din text under, tack för den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var baksidestexten som fick mig att köpa den och nu ångrar jag det nästan. Men du kanske gillar den! Vem vet?

      Radera
  2. Jag blev också lockad att köpa denna då den kom ut. Men jag tycker precis som du i din recension - den var inte värd pengarna.

    SvaraRadera