onsdag 2 september 2015

Månadssammanfattning - Augusti 2015



Månadssammanfattning - Augusti 2015

Antal lästa böcker:11
Antal noveller:3
Antal häften:0
Totalt antal sidor: 4082
Inbundet: 7
Kartonnage: 1
Danskt band: 0
Häftad:0
Storpocket:0
Pocket: 3
Excess: 0
Lästa rec.ex: 5
Lästa hyllvärmare: 2
Köpt: 17
Fått: 11

Böckerna jag läst i  augusti är

Jakthundarna - Jørn Lier Horst
Pensionatet vid världens ände - Camilla Davidsson 
Himmelsdalen - Marie Hermanson 
De kallade mig Ise - Madeleine Krell 
Polarnatt - Frida Skybäck 
Eldmakerskan - Henrik Larsson 
Riddarfalken från Malta - Dashiell Hammett 
Den sjunde sonen - Árni Thórarinsson 
En oemotståndlig affär - Birgitta Bergin 
Kolbarnet - Monica Kristensen 
Port Michèle - Johan Frick 
Kallelsen - Helena Dahlgren 
Tre sekunder - Roslund & Hellström 
Hur barnen tog makten - David Eberhard 

Augusti var definitivt en rejäl flopp läsmässigt. Men sådana månader måste väl också finnas.Det är faktiskt inte så att jag inte skulle ha haft lust, men det är istället en massa annat som kommit i vägen. Tyvärr lär det bli likadant i september i o m att min man fyller 60 i mitten av september och eftersom bror min fyller år dagen innan så firar herrarna födelsedag tillsammans. Och eftersom vi då kommer att ha huset fullt så går det åt en massa tid fram tills dess till att ordna så att det finns mat och dryck osv. Så jag lär inte ha lika mycket tid till att bara sitta och läsa. Förhoppningsvis kan jag sedan ta det lugnt under andra halvan av månaden och bara sitta och läsa så mycket jag vill.











4 kommentarer:

  1. 11 böcker är riktigt bra :)

    SvaraRadera
  2. Men nej inte är elva böcker en flopp, det är superbra. I normala fall läser jag max 8 böcker per månad.

    SvaraRadera
  3. 11 böcker är ju långtifrån dåligt :) Men förstår att det kan kännas som det när en är van vid att läsa mycket mer.

    SvaraRadera
  4. Ibland blir det ju så att livet kommer och stör :)

    SvaraRadera