fredag 24 oktober 2014

Bokbloggsjerka 24-27 oktober

Fredag och dags för Annikas Bokbloggsjerka. Idag ställer hon en enkel fråga

vilken bok/vilka böcker håller du på att läsa just nu?

--------------



Jag har alltid två böcker igång samtidigt, en i köket och en i sovrummet (en pocket som jag läser i sängen innan jag somnar)

I köket läser jag just nu Laini Taylors Blod & Stjärnstoft men jag börjar närma mig slutet. Recensionsdatum är 29 oktober.



Och nästa bok ligger redan bredvid bokstödet och frestar och det blir Norrsken av Frida Skybäck 



I sovrummet är jag i slutet på Inkräktaren av Håkan Östlundh (recension kommer inom kort).


och har redan valt ut nästa bok som troligtvis blir  Anarki och gamla hundar av Colin Cotterill










36 kommentarer:

  1. Cotterill var rätt charmig och intressant tyckte jag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lätt att charmas av dr Siri Paiboun!

      Radera
  2. Vilka bra böcker du har valt, tror jag. Jag har ju inte läst någon av dem, än. :-)

    SvaraRadera
  3. Låter som om helgen är räddad för din del!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, annars är det bara att ta något anat ur bokhyllan.

      Radera
  4. Norrsken läser jag just nu, men det går trögt tyvärr...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland så är det trögt att komma igång.

      Radera
  5. Ser fram emot att läsa recensionen av "Inkräktaren" (Gotlandsmiljön lockar) - återkommer! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kommit en bit in nu och kan redan nu avslöja att den nog är den hittills bästa i serien, tycker jag.

      Radera
  6. Håkan Östlundhs serie tänkte jag börja läsa någon gång. Har de fyra första delarna. Ska bara avsluta några serier först... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, en till orsak till att jag inte följer speciellt många serier.

      Radera
  7. Smart att läsa en pocket i sovrummet, man kan bli så trött i armarna av inbundna böcker.Jag kanske borde börja med en pocket i sovrummet jag oxå! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag orkar inte heller hålla en inbunden så då blir det pocvket i sovrummet och de inbundna läses i bokstödet i köket.

      Radera
  8. Håkan Östlundhs böcker är jag sugen på. Tycker att omslag et till Blod & stjärnstoft är superfint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar Östlundhs serie. Tycker att båda Taylors böcker, Mörk ängel och Blod & stjärnstoft, har snygga omslag.

      Radera
  9. Östlundh hade jag tänkt ta upp jag också. Frågan är bara när... :)

    SvaraRadera
  10. Gillar Östlundhs böcker men har inte läst just den där. Kanske kan bli nästa ljudbok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker nog den känns som den bästa hittills i serien.

      Radera
  11. Laini Taylor finns i min läshög med! Cotterill gillade jag verkligen, mysiga och roliga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar Taylors böcker och Cotterills dr Siri Paiboun är en av mina favoriter.

      Radera
  12. Taylor och Cotterill är jag sugen på att läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara ganska många som är det.

      Radera
  13. Det känns nästan som du har en bok i varje rum! :) Intressant tanke.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara i köket och i sovrummet...och så självklart en bok i väskan när jag ska iväg nånstans.

      Radera
  14. Den enda författaren jag känner till är Östlundh där jag bara läst första boken i serien. Men den gillade jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar alla de delar jag hittills läst.

      Radera
  15. Blod & Stjärnstoft väntar på mig, lär nog inte hinna till datumet då jag inte läst ettan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du verkligen något att se fram emot, jag gillar båda jättemycket.

      Radera
  16. Spännande med så många olika böcker på gång!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara två åt gången men just nu är det dags att börja med nytt igen så det ser mer ut än vad det är.

      Radera
  17. Frida Skybäck är jag nyfiken på

    SvaraRadera
  18. Norrsken fick jag hem i veckan, ser verkligen fram emot att läsa den.

    SvaraRadera
  19. Jag har inte hört talas om någon av de böcker du läser, men blir nyfiken!

    SvaraRadera