fredag 3 oktober 2014

Månadssammanfattning - september 2014


Månadssammanfattning - September 2014

Antal lästa böcker: 14
Antal noveller: 0
Totalt antal sidor: 4890
Inbundet:6
Kartonnage: 2
Danskt band:1
Häftad: 1
Storpocket: 0
Pocket:4
Excess: 0
A5-Häfte:0
Utskrifter: 0
Lästa rec.ex:7
Köpt: 7
Fått: 8

De lästa böckerna är

Den svarta löparen - Kristina Appelqvist
Svarta vatten - Attica Locke
Vi ses i morgon - Tore Renberg
Sommarbruden - Marita Conlon-McKenna
Blot - Håkan Östlundh
Karons färja - Jan Mårtenson
Lust - Åsa Schwarz
Monogrammorden - Sophie Hannah
Att de i tid må väckas - Frida Arwen Rosesund
I ditt kvarter händer saker du inte ser - Jenny Jacobsson
Inga gudar jämte mig - Caroline Eriksson
Leo: Kan man sluta älska sitt barn? - Catharina Bergsten
Mörka platser - Gillian Flynn
I ögonblicken norr om havet - Morgan Gustafsson

September gick igång i 190 och just då kändes det som att jag skulle hinna med hur mycket som helst. Men självklart kunde jag ju glömma alla sådana förhoppningar ganska snart när det också började röra på sig privat. Och en "olycka" kommer sällan ensam, så mycket av min lästid åts upp av privata bekymmer. Men med tanke på hur mycket att göra det blev så är jag faktiskt riktigt nöjd med resultatet ändå, ett tag trodde jag faktiskt inte att jag skulle hinna med nästan nånting.
Och blandningen blev också relativt bra, jag fick ju t o m med böcker ur en genre som jag vanligtvis inte läser, dvs skräck. Så september känns som godkänt ändå.
Och nu är det dags för oktober. Jag vet redan lite av vad jag kommer att läsa i oktober, i alla fall några av dem som jag kommer att läsa i början av månaden, och de böckerna ser jag fram emot. Sedan ska bok nr två i tre-på-tre-utmaningen läsas och än så länge så finns ingenting annat planerat utan resten av månaden kan jag ägna mig åt det som redan finns i bokhyllorna. Och nu är säsongen för bakluckeloppisar slut också, så det lär inte bli så många nya böcker köpta som tur är - kanske kan jag den här månaden lyckas med att minska listan på "olästa böcker" lite








6 kommentarer:

  1. Shit vad du hann läsa!! Nu blev jag riktigt avis!! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ändå blev det mindre än vad jag hade räknat med från början.

      Radera
  2. Himmel, 14 böcker är ju jättemycket! Jag har precis läst ut Svarta vatten, det ska bli kul att jämföra åsikter sedan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, inte jämfört med årets andra månader. Och då brukar september ändå vara en månad då det inte finns så mycket annat inplanerat.
      Det blir kul att se vad du tycker också.

      Radera
  3. Oj!! Hade önskat att jag hunnit med så många böcker. För mig blev det bara tre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror största skillnaden orsakas av det enkla faktum att jag inte jobbar så jag har mer tid än de flesta.

      Radera