tisdag 25 augusti 2015

Creative Mindfullness

Jag blir emellanåt helt låst när jag ska skriva recensioner och det känns som att jag inte får fram ett endaste ord. Jag vet precis vad jag tycker och varför men får det helt enkelt inte uttryckt i ord, en typ av skrivkramp helt enkelt. Hittills har jag löst det hela genom att bara skriva (utan att publicera) tills jag får fram i alla fall ungefär det jag vill, och sen har det fått vara bra med det. Men nu tror jag att jag har hittat något som fungerar för mig.
Jag stötte på det här med färgläggning för vuxna och Creative Mindfullness för ett tag sen och eftersom jag tyckte det lät intressant så tog jag reda på lite mer. Alltså skulle jag såklart testa så jag valde att prova med färgläggning för vuxna. Och det fungerade! Så när jag numera märker att det tar emot att skriva en recension så tar jag bara fram mina färgpennor och färgläggningsblad och sätter mig och jobbar ett tag med det och koncentrerar mig helt på det...
Vad gör du när du råkar ut för skrivkramp?

 



7 kommentarer:

  1. Jag väntar att få vilken dag som helst en målarbok för vuxna jag beställt från Adlibris. Ska bli kul att prova på detta. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag beställde målarbok och tuschpennor från Adlibris men kom sen underfund med att vanliga färgpennor fungerade bäst för mig och att bilderna för färgläggning som finns på nätet är roligare än de i böckerna. Så just nu använder jag bara bilder från nätet.

      Radera
    2. Jag har försökt hitta fina bilder på nätet men inte lyckats. Var har du hittat dina?

      Radera
    3. Sök på "free coloring pages el bara "coloring pages" så får du upp massor, de här hittade jag på www.pheemcfaddell.com

      Radera
  2. Tack för tipset! Det tror jag att jag ska prova.

    Med vänlig hälsning
    Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till! För mig fungerar det klockrent så länge det är tillräckligt komplicerade och detaljerade bilder.

      Radera
  3. Har också lite sådana målarböcker, de är verkligen avslappnande :)

    SvaraRadera