torsdag 27 augusti 2015

En oemotståndlig affär

Titel: En oemotståndlig affär
Serie: Anna Holm
Författare: Birgitta Bergin
Antal sidor: 342
Förlag: Bokfabriken

"Anna Holm har gått vidare i sitt liv efter att hennes stora kärek Calle omkom i en olycka. Hon är numera styrelseordförande för Vansbro fastigheter och försökwer få livspusslet att gå ihop. En ny kärleksrelation står långt ner på listan, efter styrelsemöten och matsäckar till treårige Lucas dagisutflykter.
På en mässa i Cannes träffar Anna den karismatiske bankmannen Fabian och sveps in i en passionerad relation. Men det är inte bara passionen som lockar henne - Fabian kommer också med ett helt oemotståndligt affärserbjudande, en stor fastighetsaffär i Berlin. Det innebär mer tid för Anna i Berlin, och mer tid tillsammans med Fabian. Samtidigt har hon konstant dåligt samvete när det gäåller Lucas. Hon är alltid sist att hämta på dagis och blir mer och ,er irriterad på dagisfröken Filip, som Lucas avgudar. Filip med sina slitna jeans och t-shirt och sina oceanblå ögon verkar se rakt igenom henne.
Man ska skilja på affärer och nöjen...eller behöver man det? Affären med Fabian kräver allt mer av Anna, både i jobbet och privat. Snart känner hon att hon håller på att tappa fotfästet. Och som om det inte vore nog vägrar Filip lämna henne ifred. Nu vill han till och med träffa henne och Lucas och fika! Vad är han ute efter egentligen?"

------------------------------
En oemotståndlig affär är en fristående fortsättning på Ett oemotståndligt förslag. Eftersom jag tyckte mycket om den förra boken så såg jag verkligen fram emot att läsa även denna.


Anna och hennes liv är fortfarande väldigt verkligt och trovärdigt. Och det är väl både därför och för att hon är så väsensskild från mig som jag emellanåt blir så otroligt irriterad på henne, de beslut hon tar och hur hon beter sig. Det är först när hon vaknar upp och tar tag i saker och ting som jag börjar tycka bättre om henne.

Precis som förra boken är En oemotståndlig affär också en bladvändare. Så när mannen min kl 04.00 på morgonen utbrast"God morgon! Vad gör du uppe så här tidigt? Eller har du inte gått och lagt dig än?" så är det Birgitta Bergin jag skyllde på...
Jag hoppas verkligen att det inte dröjer alltför länge innan det kommer något nytt från Birgitta Bergin. Vågar jag kanske hoppas på ännu en bok om Anna Holm?




Tack till Bokfabriken för rec.exet!

Mer om författaren och hennes böcker finns på Birgitta Bergins hemsida


En oemotståndlig affär finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden/E-bok





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar