söndag 16 augusti 2015

En smakebit på søndag - Barnmorskan

Det har varit en bra helg även om det känns lite som att man inte hunnit ens hälften av det man tänkt sig och planerat för. Lördagen gick åt till att pyssla hemma och söndagen ska vi stå på loppis och sälja bort lite sånt som vi inte behöver eller vill ha kvar. Förhoppningsvis blir jag av med lite böcker också. 

Ett måste på söndagarna är att delta i En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det hela går ut på att man ska ge en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!


Jag har precis börjat på en ny bok så min smakbit kommer från början av boken, sid 13 i Barnmorskan av Katja Kettu.





"Jag anlände till Död Mans hydda för exakt tio dagar sedan. Som avslutning på den världsbrand jag upplevt har var och en, som förskonats från Stalins orglar och inte utsatts för dödens iskalla gråben som gått åt dem i Petsamos köldhelvete, skäl att tacka sin Gud. Knappt två veckor efter det att vi lämnat Kirkenes och engelsmännen nästan hade sänkt oss, kastade tyskarna mig och min hund överbord från pansarkryssaren S/S Donau."














19 kommentarer:

  1. Tack för smakbit - dramatiskt!

    SvaraRadera
  2. Jag är lite intresserad av att läsa boken, men det har inte blivit av än. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Verkar som en dramatisk och gripande bok.
    Lycka till med försäljningen på loppisen! :)

    SvaraRadera
  4. Den andra meningen där tog nästan knäcken på mig :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Den personen verkar ha det jobbigt...
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Den fick jag i födelsepresent av barnen men tyvärr har jag inte läst den ännu.

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten :) En bok att låta andra njuta av!

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten. Lycka till med loppisförsäljningen :)

    SvaraRadera
  9. det här är en riktigt bra bok som dessutom handlar om historiska händelser som jag inte kände till. visst är boken hemsk, men otroligt bra! tack för smakebiten och påminnelsen!

    SvaraRadera
  10. Det høres fin ut å bli kvitt litt saker på loppis. Jeg jobber som frivillig på en second hand butikk hvor inntektene går til kristent arbeid. Det er veldig praktisk når jeg vil kvitte meg med noe, for da tar jeg det bare med dit :-)
    Smakebiten din var interessant, jeg må slå opp den boken! Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  11. Känns aldrig som att helgerna räcker till :) Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  12. Tack för dramatisk smakbit! Bli kvitt böcker? Hur gör man då;-) ?

    SvaraRadera
  13. Tack för smakbiten! Den boken vill jag läsa nån gång.

    SvaraRadera
  14. Tusen takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
  15. Jag ska nog läsa boken vid tillfälle.

    SvaraRadera