söndag 2 augusti 2015

Månadssammanfattning Juli 2015



Månadssammanfattning - Juli 2015

Antal lästa böcker:12
Antal noveller:2
Antal häften: 0
Totalt antal sidor:4583
Inbundet:1
Kartonnage:1
Danskt band:2
Häftad:0
Storpocket:0
Pocket: 8
Excess:0
Lästa rec.ex: 2
Lästa hyllvärmare:3
Köpt: 6
Fått: 3

Los Peregrinos - Cecilia Samartin
Mellan fyra ögon - Denise Rudberg
Flickan som vävde sidenmattor - Anita Amirrezvani
Det hänger en ängel ensam i skogen - Samuel Bjørk
Under floden - Staffan Nordstrand
Ett annat liv, en annan tid - Kim Andersson
Tillbaka till Madison County - Robert James Waller
Alias monster - Sue Russell
Dödlig åtrå - Susanne Ahlenius
Gökens rop - Robert Galbraith
I det fördolda - Jan-Sverre Syvertsen
Kärlen - Johan Ring
Bortbytingen - Selma Lagerlöf
I mjölnarens spår - Stina Nilsson Bassell

Jag har haft lite annat att göra under juli och det märks direkt. Och en del av de böcker jag valde att läsa var inte precis snabblästa utan det fanns ett par stycken som tog en hel evighet att plöja igenom. Nu har jag i alla fall börjat lite lätt att försöka läsa på plattan och började då med lite noveller så att det går fort under invänjningstiden. En del av problemena löste sig automatiskt  i o m den nya plattan, men vissa kvarstår, men mer om det i ett annat inlägg vid ett senare tillfälle. Under juli har jag också börjat prova med veckoplanering vilket fungerade suveränt i början, men sen brakade ihop totalt i slutet på månaden. Jag kommer nog försöka ett par veckor till men jag har en pyrande miosstanke om att jag nog kommer att lägga ner det projektet.
Vi är bara ett par dagar inne i augusti, men än så länge känns det som att månaden börjat bra och jag hoppas, hoppas, hoppas att det fortsätter på samma sätt resten av månaden.







7 kommentarer:

  1. Ska bli intressant att höra vad du tyckte om Gökens rop, är lite nyfiken på den :)

    SvaraRadera
  2. Låter ändå som en bra läsmånad. Har taggat dig till en enkät om du har tid och lust :)
    https://johannasdeckarhorna.wordpress.com/2015/08/03/augusti-enkat/

    SvaraRadera
  3. Hoppas du lyckas lösa alla problem med plattan!

    SvaraRadera