onsdag 13 februari 2013

Dags för bokrea!

Dags för årets bokrea. Jag har varit så stolt över mig själv för att jag lyckats minska lite på bokköpandet. Men nu ryker alla goda föresatser, bokrean blir en alltför stor frestelse. Tidigare år har jag kunnat hålla mig ganska bra, men numera finns så många ställen att välja mellan att man alltid hittar något som man vill ha. En fördel i år är också att min man tyckte att jag borde få en belöning för att jag varit så duktig med att hålla igen. Belöningen = slå mig lös på bokrean.

Jag har nu kikat igenom reautbudet hos

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON
ICA Maxi

och hittat lite sånt som jag vill ha (och har faktiskt också förbokat dessa), t ex

Nirvanaprojektet och Den felande länken av Stefan Tegenfalk
Det broderade hjärtat av Carole Martinez
Keltens dröm av Mario Vargas Llosa
Vi tolererar inga förlorare: klanen Kennedy av Britt-Marie Mattsson
Den nya överklassen: en bok om Sveriges ekonomiska elit av Bengt Ericson
Silvrets rike av Conn Iggulden

Utöver det som jag nu hittat på nätet så kommer vi ju självklart också stöta på böcker på andra håll. Akademibokhandeln i närmaste köpcentrum ska besökas, men där brukar jag inte köpa så mycket på  själva rean om det inte är något speciellt jag vill ha utan där blir det ev köp först på rea på rea.... ICA i köpcentrat kommer definitivt att ha böcker också så därifrån lär det följa med nån bok också.... Så vi får väl se hur många nya böcker det blir sen totalt.

Har du hittat något på rean som du vill ha?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar