tisdag 5 februari 2013

Fynd på Antikmässa

Jag var på Antikmässa i helgen. Den stora Antikmässan i Stockholm i februari är en sak - där är det just antikviteter och rariteter det handlar om - men såna här mindre Antikmässor annanstans är mer som lite bättre "loppis" där säljaren kan ta mer betalt för dom prylar han kränger just för att han säljer det på en Antikmässa. I alla fall, ofta kan man hitta böcker till bra pris på just den här typen av mässor. Tyvärr var inte så fallet den här gången. Däremot fastnade jag för gamla bilder och vykort som nu kommer att få tjänstgöra som bokmärken. Jag gillar att byta bokmärke så att bokmärket matchar bokens innehåll el utseende, det ger lite som en extra dimension åt läsandet. Så nu har jag dom här fotona från sekelskiftet/början av 1900-talet att ha när jag läser böcker om den tiden. I alla fall en av dessa vet jag också vilket år det är taget. Fotot till vänster på paret (mannen står, kvinnan sitter) är taget 1917 och han är 23 år och hon 19. Hur vet jag det? Jo, det är någon som skrivit det på baksidan av fotot.
Lite kul vad man kan hitta på Antikmässor.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar