söndag 14 april 2013

Bokbloggsjerka 12 - 15 april

Bokbloggsjerka 12-15 april

I den här veckans bokbloggsjerka frågar Annika

Kan du ge tips på en bok som man absolut inte kan lägga ifrån sig? Om du kan får du gärna ge förslag på en bok inom så många genrer som möjligt, men det är absolut inte ett krav för att vara med i jerkan. Förslag på en bok är lika välkommet som förslag på tio!

Oftast är det böcker som rör upp mycket känslor och funderingar. Och dom böckerna stannar i bokhyllan så jag också kan  dem om igen vid senare tillfälle. Den absolut bästa boken hittills i år och som jag bara var tvungen att sträckläsa är

Bödeln Frälsaren Observatören av Catrine Tollström. Jag läste första sidan och sen var det kört.

Några äldre favoriter

Shantaram av Gregory David Roberts som jag också sträckläste

Här under Polstjärnan-trilogin och Okänd soldat  av Väinö Linna

Tisdagarna med Morrie av Mitch Albom. Väckte så mycket funderingar att den tog tid att läsa trots att den är relativt tunn.

Broarna i Madison County av Robert James Waller. Så vackert om mogen kärlek.





7 kommentarer:

  1. Läste om Bödeln Frälsaren Observatören hos någon annan oxå, måste nog ge den en chans!

    SvaraRadera
  2. Broarna i Madison County har jag inte läst men väl sett på tv två gånger. Av någon anledning gillade jag den på den tiden det begav sig även om det inte är mycket action i den :-)

    / Annika (http://alkb.se)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Boken är bättre än filmen, tycker jag. Och rekommenderar att läsa den på engelska.

      Radera
  3. Tisdagarna med Morris är så himla bra! Blir nyfiken på de två första som jag inte känner till:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen, den kan jag läsa hur många gånger som helst.

      Radera
  4. Bödeln Frälsaren Observatören tänkte jag ta mig an ganska snart :) Shantaram tog mig tre veckor att läsa, tyckte den var ganska seg i mitten, men annars riktigt bra.

    SvaraRadera