söndag 11 februari 2018

En smakebit på søndag - Skuggvinter

Jag hade tänkt att städa mitt rum på lördagen, men när det väl var dags så hade jag inte lust och satte mig istället och läste. Nu har jag lite dåligt samvete för det behöver verkligen städas och plockas undan i rummet, så jag får ta mig i kragen och istället ägna söndagen åt städning. Men nu är det dags för En smakebit på søndag som anordnas av Betraktninger ~ tanker om bøker. Det går ut på att man bjuder på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!


-----------------------------------------

Min smakbit kommer från sidan 64 i Skuggvinter av Louise Baumgärtner (titeln är länkad till Bokus och där finns mer info om boken)


"- Älskling, kom det från dörröppningen. Är du vaken?
Vilket konstigt tonfall han hade.
Hon lyckades få fram att hon var det trots att ingenting i henne ville.
- Det är någon jävel som har stått och ritat kors utanför vår dörr i natt.
Alice visste inte hur hon kom upp ur sängen och ut i trappuppgången. Visste inte ens om hon gått ut i nattlinnet, men det hade hon nog, kom hon på efteråt. Men det var inget hon hade en tanke på när hon stod därute och såg vad han just sett.
På väggen mellan deras och grannens ytterdörr hade någon målat tre svarta kors. Det största av dem pryddes av ett stort hjärta.
Även det gick i svart."


23 kommentarer:

  1. fin spårvagn men kors på dörren vill man inte ha, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. helt okänd bok för mig. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. När jag såg spårvagnen så blev jag väldigt nyfiken :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev jag också när jag såg boken första gången.

      Radera
  4. Tack för smakbiten. Låter ändå bra att du gjorde som du ville i går!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var bra, men oj vilket dåligt samvete jag fick.

      Radera
  5. Coveret sier meg at dette må være en krim eller en thriller. Da høres det skummelt ut at noen har markert veggen på utsiden. Det hadde jeg også blitt skremt av :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  6. Kände inte till denna, men den låter spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Läskigt. Tack smakbiten, den boken var ny för mig.

    SvaraRadera
  8. Låter olycksbådande! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Låter väldigt spännande. Vill läsa! :) Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  10. Urovekkende å få ting malt på veggen.. Takk for smakebiten!

    SvaraRadera
  11. Tack för smakebiten, det där låter inte bra.

    SvaraRadera
  12. Lite olycksbådande smakbit, tack för den.

    SvaraRadera