fredag 23 februari 2018

Recension: Destination Chile av Katy Colins

Titel: Destination Chile
Originaltitel: Destination Chile
Serie: Äventyr för ensamma hjärtan, del 3
Format: Inbunden
Antal sidor: 301
Förlag: HarperCollins Nordic
Recensionsexemplar

"Äntligen har Georgia kontroll över tillvaron: hennes resebyrå går över förväntan och hon har precis flyttat ihop med sin fantastiska pojkvän. Så dyker ett oväntat erbjudande upp, och innan hon vet ordet av har den äventyrslystna Georgia åkt till Chile för att medverka i en reality-show för par i resebranschen.
Resan kommer dock att bjuda på oväntade avslöjanden, och den framtid Georgia varit så säker på ter sig allt mer avlägsen. Med det vilda Chile om kuliss måste Ben och Georgia avgöra om deras kärlek är värd att kämpa för..."

--------------------

Jag har läst de tidigare delarna i den här serien (länkar till recensionerna finns längre ner på sidan) och gillat dem så jag blev jätteglad när jag såg att den här tredje delen kom, den måste jag ju läsa.

Jag tycker väldigt mycket om Georgia, hon är ju på ett sätt en virrpanna men samtidigt har hon ett enormt kontrollbehov. Det där med kontrollbehovet vet jag precis hur det känns, jag är lite likadan själv. En annan sak som jag gillar är att hon inte är underbart vacker och perfekt utan hon klantar sig och hamnar ofta i situationer som inte precis är till hennes fördel, hon känns äkta.

Upplägget för tävlingen som Georgia och Ben deltar i påminner om upplägget för Amazing Race, en äventyrstävling som går på TV6 på söndagarna, där olika slags par tävlar om priser genom att utföra diverse uppdrag på en resa runt om i världen. Georgia och Ben utför sina uppdrag i ett enda land (Chile), så det är ungefär som att se ett avsnitt av tv-serien.

Det som jag verkligen gillar med böckerna i den här serien är att tonen i berättelserna är så lättsam och humoristisk och att det i varje bok finns någonting som man kan känna igen sig i, antingen sånt man råkat ut för själv på resor eller sådant man själv råkat klanta till det med och som då kändes pinsamt men som man nu kan le åt. Att sedan böckerna baseras på författarens egna erfarenheter och upplevelser ger lite krydda åt läsningen.

Destination Chile är, precis som de tidigare delarna i serien, en väldigt underhållande och lättläst bladvändare som får en att småfnittra och le igenkännande när man läser om Georgias och Bens upplevelser i Chile. Och den får mig både att vilja packa väskorna och   resa till Chile och att få läsa mer av den här författaren och helst då om fler av Georgias resor. Vill du läsa välskriven, rolig och mysig feelgood så är det här serien för dig!

Mer info om författaren och hennes böcker finns på Katy Colins blogg Not wed or Dead

Tack HarperCollins Nordic för rec.exet!

Mina recensioner av de tidigare delarna i serien

Destination Thailand
Destination Indien


Destination Chile finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden/Pocket
Bokus Inbunden/Pocket
CDON Inbunden/Pocket




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar