söndag 4 februari 2018

Månadssammanfattning Januari 2018



Månadssammanfattning - Januari 2018

Antal lästa böcker: 12
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4166
Inbundet: 6
Kartonnage: 2
Danskt band: 0
Häftad: 2
Storpocket: 0
Pocket: 2
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 10
Lästa hyllvärmare: 2
Köpt: 0
Fått: 5
Antal lästa böcker 3 x 3 under 2018: 0
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2018: 2
Månadens bästa bok: Drakviskaren - Lovisa Wistrand
Kaosutmaningen 2018: 5 klara

Böckerna jag läst i januari är (titeln är länkad till recensionen, alla är inte recenserade ännu). Lästa böcker för varje månad det här året finns under fliken Läst 2018




Drakviskaren - Lovisa Wistrand 
Resan tillbaka - Karina Johansson 
Blodlokan - Louise Boije af Gennäs 
En modern familj - Helga Flatland 
Carolines arv - Katherine Webb 
Sanningen - Harlan Coben 
Vågornas viskningar - Tamara McKinley 
Det sjunde rummet - Erika Svernström 
Innan snön faller - Helena Kubicek Boye 
De ursprungliga - Cecilia Larsson Kostenius 
Saffransköket - Yasmin Crowther 
Artemis - Andy Weir 







Jag är faktiskt rätt så nöjd med läsningen under januari. Läsningen flöt på riktigt bra trots en del distraktioner och jag fick till en ganska bra blandning. Och det bästa av allt - jag köpte inga böcker trots att erbjudandena bara vällde in. Samtidigt är det ju så att det är rätt så enkelt att hålla sig nu när man vet att bokrean närmar sig.Jag är ganska nöjd med att jag lyckades hinna läsa två hyllvärmare och stryk 5 böcker ur kaosutmaningen.

Nu är vi i början på februari och än så länge håller läslusten och flytet i sig så jag hoppas på en riktigt bra månad.

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar