lördag 20 juli 2019

Veckans bokmärke vecka 29


Vad har du mellan sidorna den här veckan? Är det senaste kvittot från ICA, ett gem från jobbet eller kanske du också alltid använder ett bokmärke? Är det inte dags att visa upp vad du använder just nu? Eller kanske du är som jag, samlar på bokmärken? Oavsett vad du använder, visa upp det! Lägg gärna en länk i kommentarerna så jag också kan se vad du har mellan sidorna.

------------------

Den här gången blir det ett par bokmärken jag fått



De här fick jag av en bekant som visste att jag samlade på bokmärken. hon kom inte ihåg var hon hade fått dem ifrån men hade själv använt dem som bokmärken.  De ser ut att vara broderade men tittar man närmare på dem så ser det ut som att de klippts ut ur ett större tygstycke, eventuellt t ex en bordsduk.








6 kommentarer:

  1. de var ovanliga, mitt bokmärke har nog alla sett:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/07/gammal-selma-duger-an.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske lite ovanliga, men söta. Ditt var jättefint och passar ju perfekt till vissa böcker.

      Radera
  2. Jag tänkte direkt att det där ser urklipp ut. Överkast? Attans vad många det skulle bli! Kanske var det så slitet att bara de finare delarna sparades, återvanns. Kanske var det något vackert som klipptes upp för att fler skulle få det som minne?

    Äsch, nu satte min skalle igång igen!

    Här är mitt bidrag:
    https://solsomsol.blogspot.com/2019/07/mina-bokmarken-nr-11-beauty.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahaha, jag är lite som du, sånt här sätter direkt fart på fantasin.

      Radera
  3. SÅ vackra! Här kommer mina!
    https://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/07/bokmarken-v-29.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dina gamla bokmärken var riktigt fina!

      Radera