söndag 6 januari 2019

Recension: Fifty shades of Frej av Frej Larsson & Jakob Nilsson

Titel: Fifty shades of Frej
Författare: Frej Larsson & Jakob Nilsson
Antal sidor: 191
Förlag: Bokfabriken

"Frej Larsson (Maskinen, Slagsmålsklubben och Far & son) är hjärnan bakom hits som "Alla som inte dansa (är våldtäktsmän)" och "Mitt team", den officiella låten till fotbolls-EM i Frankrike 2016. Han står också bakom uppmärksammade upptåg som den flygande pizzaslice mot Jimmie Åkesson och byggandet av en gayklubb på rysk mark som resulterade i ett åtal på Åland. Frej Larsson har också gripits för en låttext. i boken berättar han om kvällen som ledde till konflikten med polisen. Tillsammans med journalisten och vännen Jakob Nilsson vill han nu förstå sig själv - genom att berätta om händelserna som formade honom. Från uppväxten i Ronneby till Grammis-galor, Max Martin - och lovord från Zlatan. Fifty shades of Frej är en historia om hela resan berättad på Frejs språk - format av såväl Povel Ramel som Ronnebys parkbänkar."

----------------

Den här boken kom som en överraskning från förlaget och den var verkligen en överraskning på fler än ett sätt.

Tyvärr tillhör jag inte målgruppen för den här boken och inte nog med det, jag tillhör nog också helt fel generation för att kunna uppskatta den här boken. När jag fick boken hade jag ingen aning om vem Frej Larsson var/är, och trots att jag googlade på honom så blev jag inte så mycket klokare. Eftersom jag inte heller är intresserad av fotboll så hade jag inte ens hört den officiella svenska låten vid EM i fotboll 2016 och därmed inte heller fick någon koppling till Frej Larsson.

Jag tror säkert att den här boken kan vara rolig att läsa och vara intressant för den som är mer bekant med Frej Larsson och hans karriär och liv, men för mig är det helt omöjligt att ge en bedömning av den.

Tack Bokfabriken för rec.exet!

Fifty shades of Frej finns att köpa hos t ex