torsdag 10 april 2014

12 dikter

Titel: 12 dikter
Författare: Wolfgang Carstens
Översättare & Illustratör: Janne Karlsson
Format: A5-häfte
Antal sidor: 14
Utgivare: Svensk Apache

12 dikter  av Wolfgang Carstens är ett häfte med urval av hans dikter som för första gången översatts till svenska.

Det är ganska länge sen som jag läste poesi senast, och jag märker att jag saknat det nu när jag läser Carstens dikter.

Detta är dikter ur verkligheten, och ingenting lindas in i bomull. Gillar du raka rör och realism så är det här nånting för dig. Min favorit var inte svår att hitta. "livet är" hamnar direkt bland mina favoritdikter.

Tack, Janne Karlsson för rec.exet!

Vill du veta mer om Wolfgang Carstens så kan du titta in på hans egen hemsida

Det finns 5 häften á 40,- kvar att köpa hos SvenskApache




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar