lördag 12 april 2014

Uppfylld

Titel: Uppfylld
Författare: Megan Hart
Format: Danskt band
Antal sidor: 395
Förlag: Förlaget Harlequin

"Så här gick det till...

Jag träffade honom i godisbutiken. Han vände sig om och log mot mig, och jag blev så förvånad att jag log tillbaka. Det var ingen godisbutik för barn dock, utan ett ställe man går till om man vill köpa dyr importerad tryffel till chefens fru på grund av skuldkänslor för att man haft sex med honom på en konferens i Milwaukee. Hypotetiskt talat, förstås.

Jag har fått raggningsrepliker många gånger, för det mesta av män med bristfällig finess som tror att det de har mellan benen kompenserar det de saknar mellan öronen. Ibland går jag hem med någon av dem ändå, bara för att det känns bra att åtrå och bli åtrådd, även om det oftast är falskt och de är en besvikelse.

Problemet med att vilja ha någon på riktigt är att det känns som att hälla vatten i en vas full med stenar. Tankarna fyller en och lämnar inte utrymme för något annat. Jag ber inte om ursäkt för den jag är eller vad jag gjort i - eller utanför - sovrummet. Jag har mitt jobb, mitt hus och mitt liv, och under lång tid har jag inte velat något annat.

Inte förrän Dan. Inte förrän nu."

-------------------------------------

Jag har väl aldrig blivit så häpen som nu när jag läste Uppfylld av Megan Hart! Jag öppnade boken i tron att jag skulle få läsa en 'vanlig' roman i genrén erotisk romance, men började ana redan efter ett par sidor den nog inte riktigt skulle bli som jag hade förväntat mig. Författaren Megan Hart är en ny bekantskap och jag kan nog redan nu lova att om hennes andra böcker påminner ens lite om den här så kommer bekantskapen hålla ett bra tag till.Och det här blir nog bland de svåraste recensioner jag skrivit - jag har så mycket att säga om boken men jag vill ju inte avslöja alltför mycket och förstöra för nästa läsare.

Uppfylld är välskriven, lättläst och man kommer nära Elle ganska snabbt och blir engagerad i hennes liv. Och för mig degraderas Dan nästan till en sorts bifigur, han finns där och borde vara en av huvudpersonerna, men han hamnar i bakgrunden pga Ella och hennes problematik. Det här är ju en bok i genrén erotisk romance så självklart finns det sex och erotik, men faktiskt, jag glömmer tidvis bort det här med erotik eftersom  jag blir så engagerad i själva grundberättelsen. När man läser erotik så kan det många gånger kännas som att författaren först skrivit sexscenerna och därefter slängt in en berättelse för att hålla ihop det hela. I Uppfylld är det tvärtom, tycker jag. Hart har först skrivit  en trovärdig berättelse och därefter lagt in sexscenerna där de passar in i handlingen och därför blir också upplevelsen av boken en helt annan än vanligt.Det ska bli riktigt intressant att se om fler upptäcker det jag hittat i Uppfylld.

Jag har läst ganska många böcker i genrén erotisk romance och erotik, men hittills har jag inte läst någonting som kommer ens i närheten av Uppfylld, den står helt enkelt i en klass för sig.  Den har allt det som betecknar erotisk romance, men där finns också så mycket mer som fångar läsaren. Uppfylld kan definitivt rekommenderas till både de som läser erotisk romance och de som i vanliga fall inte gör det, det finns något för alla i den.

Och nu väntar Frestad och Förledd av samma författare i bokhyllan och jag hoppas och tror att jag kommer att tycka lika mycket om dem som jag tyckte om Uppfylld!

Mer om Megan Hart och hennes böcker kan du läsa om på hennes hemsida.

Tack Förlaget Harlequin för rec.exet!

Uppfylld finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokus
CDON
Ginza
















1 kommentar:

  1. Lite sugen blir jag allt! Hoppas du kommer tycka lika mycket om resten av serien :)

    SvaraRadera