fredag 11 april 2014

Bokbloggsjerka 11-14 april

Inatt sov jag riktigt dåligt, dvs sov inget alls, utan somnade först vid 06.00 i morse. Så nu behöver jag göra något så att hjärnan vaknar, och vad passar väl bättre då  på en fredag än Annikas Bokbloggsjerka?  Den här veckan frågar Annika

Har du någonsin råkat ut för att du inte alls känner för att läsa någon av de böcker som står i din bokhylla? Om ja, vad gjorde du åt det? Om nej, tror du att det någonsin kommer att hända dig?

--------------------------------------

Nej, detta har jag faktiskt aldrig råkat ut för och tror inte jag kommer att råka ut för heller.
Orsaken tror jag är att jag helt medvetet bunkrar upp med böcker ur olika genréer (se min lista oläst i bokhyllan ), av olika författare och av olika svårighetsgrad så att oavsett vad jag känner för att läsa och när så finns det alltid  något som jag jag blir sugen på och/eller fastnar för. En av mina favoritstunder är faktiskt att gå runt och välja nästa bok att läsa. Det gör jag när jag är i slutet på en bok och det är lika kul varje gång att gå runt, läsa baksidor och bara känna efter vilken bok som känns rätt. Sen får den boken ligga bredvid medans jag läser klart föregående bok.



 

9 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att hitta nästa bok :)

    SvaraRadera
  2. Härligt med bokbunkring! Jag har också alltid en hög till hands "just in case"

    SvaraRadera
  3. Ja det låter bra men jag tänker mer på recensionsex man tror man gillar men så visar det sig tvärtom.
    Mia

    SvaraRadera
  4. Hoppas du aldrig behöver uppleva att bli utan läsning!

    SvaraRadera
  5. Så har jag det också. Många olästa så man kan välja och vraka!!

    SvaraRadera
  6. Innan jag hade bunkrat med olästa böcker hade jag så där någon gång men inte på flera år och tror det beror på att jag läser mer varierat och har mer böcker uppbunkrat här hemma :)

    SvaraRadera
  7. Så brukar jag också göra när det är dags för ny bok :)

    SvaraRadera
  8. Jag bunkrar också böcker, men ändå råkar jag ut för stunder då jag inte hittar något jag vill läsa...

    SvaraRadera
  9. Jag har inte alltid lust på alla böcker i min hylla, men vanligtvis brukar det åtminstone finnas minst en som lockar mig. Bara inte just nu, eftersom jag har utmattningsdepression...

    SvaraRadera