tisdag 1 april 2014

Månadssammanfattning - Mars 2014

Månadssammanfattning - Mars 2014
Antal lästa böcker: 17
Antal sidor: 5148
Inbundna: 13
Danskt band: 1
Storpocket: 0
Pocket: 2
Excess: 0
Seriehäfte: 1
Rec.ex: 3
Köpt: 32



De lästa böckerna är

Djävulen hjälpte mig - Caroline Eriksson
Miss Peregrines hem för besynnerliga barn - Ransom Riggs
Vi kom över havet - Julia Otsuka
Frälsarens Predikobok 3 - Janne Karlsson
Överenskommelser - Simona Ahrnstedt
Betvingade - Simona Ahrnstedt
Ur havet stiger vågorna - Annika Sjögren
Blomsterspråket - Vanessa Diffenbaugh
Havsmannen - Carl-Johan Vallgren
Trogen hustru sökes - Robert Goolrick
Förskalv/Efterskalv - Sylvia Day
FladdermusmannenJo Nesbø
Nattens cirkus - Erin Morgenstern
Storm över högländerna - Christina Courtenay
Jubileumsmord - Jan Mårtenson
En bluffpilots bekännelse - Thomas Salme & Stefan Lövgren
Vintervålnader - Kate Mosse



Jag är ganska nöjd med mars när det gäller läsning. Det som jag inte är nöjd med är urvalet av böcker, den här månaden tycker jag inte att jag lyckades att få till en tillräckligt bred blandning ( som ju är det jag föredrar). Men jag hoppas att jag får till en bättre blandning i april. Och, oavsett genré, så var väldigt många av böckerna bra, även om det fanns några riktiga bottennapp.

Som befarat så köpte jag alldeles för många böcker på rean och det blev fler än vad jag hinner läsa på en månad. Alltså har listan på olästa böcker ökat en hel del. Så nu gäller det att läsa så ögonen blöder om jag ska kunna minska lite på listan innan sommaren, då ju t ex bakluckeloppisen på Ulva svämmar över av relativt nyutgivna böcker för en billig peng.

April har precis börjat och redan nu vet jag att den här månaden kommer att bli en bra läsmånad, även om det kommer att komma en del störningsmoment  under månaden (och de störningsmomenten berättar jag om i ett separat inlägg vid ett senare tillfälle..




2 kommentarer:

  1. Jag tycker det ser ut som en OK blandning ändå, men jag vet ju förstås inte vad riktigt alla är för genre :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, jag kan känna att det blev lite för mycket romance och lite för lite allvar...

      Radera