måndag 28 april 2014

De försvunna

Titel: De försvunna
Författare: Gwen Hunter
Format: pocket
Antal sidor: 408
Förlag: Förlaget Harlequin

"Livet i en småstad kan ta sig dramatiska vändningar - särskilt för akutläkaren Rhea Lynch. När traktens coroner blir skjuten vid en skottlossning får Rhea ta hennes plats. I samma veva upptäcks en massgrav och allt pekar på att det är en seriemördare som följer en mycket speciell ritual när han dödar och begraver sina offer.
Som läkare arbetar Rhea med att rädda liv. Nu tvingas  hon i stället söka svar från de döda. Det dröjer inte länge förrän hennes skicklighet sätts på prov och Rhea tvingas utkämpa den strid hon är bäst på: kampen mellan liv och död."

----------------------------------------------------

När jag köpte den här boken så ville jag ha nånting lättläst och underhållande plus att jag drogs till den här pga baksidestexten med seriemördare. Jag har en viss förkärlek till böcker om seriemördare och med brutala, blodindränkta mord. De böckerna känner jag kommer väl till pass när jag behöver lite "vila" och med De försvunna fick jag precis det jag ville ha.
Den är lättläst och huvudpersonen Rhea Lynch är sådär lagom trevlig med riktigt trevliga människor runt sig. Intrigen är inte alltför snårig och man får snabbt en uppfattning om hur huvudpersonerna är. Det enda som kanske inte riktigt motsvarade mina förväntningar är att man inte riktigt får grepp om seriemördarna och det dom håller på med. Och i slutet sitter jag kvar med en hel del frågor som jag tycker jag inte riktigt fick svar på.
Men i stort sett var det här trevlig och underhållande läsning med lagom mycket spänning för att hålla intresset vid liv.

De försvunna finns att köpa hos t ex







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar