fredag 24 november 2023

Fem en fredag vecka 47: Tacksam

 


Eftersom det är fredag så är det dags att svara på fem frågor i Elisamatildas Fem en fredag.
Temat den här veckan är 

TACKSAM

och frågorna är

1. Vad är något du tar för givet men är tacksam för?

Att mina nära och kära stöttar mig hela vägen

2. Vilken tradition under årets högtider betyder mest för dig?

Vår bröllopsdag, som maken alltid kommer ihåg och har med sig något extra till mig och brukar bjuda på något extra gott till middag. Jag har däremot en tendens att glömma den dagen.

Vår förlovningsdag kommer jag däremot ihåg för den infaller samtidigt med en annan högtidsdag, nämligen nyårsafton...

3. Vilken upplevelse under det gångna året uppskattar du mest?

Svårt att säga, det har varit ett jobbigt år. Kanske den gången jag blev inlagd på sjukhus och t o m vissa ur Hemtjänstpersonalen höll kontakt med maken för att ha koll på hur det gick för mig, eller senaste gången då jag äntligen fick komma hem efter 3 veckor på sjukhus.

4. Vilken utmaning under året är du glad att du tog dig an?

Att jag orkade kämpa mig upp från sjukdomen, trots att sjukvården i Uppsala redan räknat ut mig. Att jag äntligen fått igång bloggen och läsandet igen.

5. Vad är du mest tacksam för i år?

Det finns så mycket jag är tacksam för att det går nästan inte att räkna upp dem så här i korthet. Att jag har den make jag har och att han stannat kvar vid min sida genom vått och torrt, att jag har underbar personal som verkligen bryr sig. Att jag har mina fyrbenta "barn" hos mig.

6 kommentarer:

  1. Jag håller med Hannele, bröllopsdagar är viktiga att fira. Jag har redan planerat för vår nästa fastän den inte är förrän 1 februari.

    SvaraRadera
  2. I nöd och lust heter det ju. Och din fina man handlar därefter. Så tryggt och skönt att du kan dela både "ups and downs" med honom. Det är äkta kärlek skulle jag säga. Så kul att även hemtjänsten bryr sig lite extra om dig. Det hör inte till vanligheterna...
    Dessutom är jag väldans glad över att du överlevde.

    SvaraRadera
  3. Så glad åt svaren i sista frågan! I din jobbiga situation med sjukdom är det skönt att höra att du har en bra backup både av vårdpersonal och av maken.

    SvaraRadera
  4. Om nu det här året varit tungt så tror vi att nästa blir bättre!

    SvaraRadera
  5. Bröllopsdag är verkligen något att fira <3. Det är skönt att läsa att du är hemma och kommit igång med bloggen igen, att du mår bättr. Nu hoppas vi att 2024 blir ett bättre år.
    Ha en fin helg

    SvaraRadera