tisdag 28 november 2023

Tisdagstrion vecka 48: Uppväxtskildringar

 

Vilket väder det är!!! Veckan har börjat bra med ett läkarbesök igår som faktiskt gick bättre än vad jag hade väntat mig. Så nu har jag två läkarintyg som borde räcka för att få det jag har rätt till. Och nu kan jag då ägna mig åt annat, roligare göra, t ex Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan och boken. Temat för Tisdagstrion den här veckan är 

UPPVÄXTSKILDRINGAR


Titlarna är länkade till förlagets sida där det står mer om böcke4rna

Shuggie Bain av Douglas Stuart 
Finns oläst i min bokhylla.










Mig äger ingen av Åsa Linderborg
Har jag läst och recenserat, men recensionen fanns på min gamla blogg som inte finns mer.

Svinalängorna av Susanna Alakoski
Har jag läst och tyckt om men den recensionen fanns på min gamla blogg som numera int finns längre





10 kommentarer:

  1. Shuggie Bain har jag läst och gillat, även om den var mörk. De båda andra har jag hört talas om, men inte mer.

    SvaraRadera
  2. har läst alla tre. Mig äger ingen tyckte jag mest om

    SvaraRadera
  3. Tre bra böcker. Shuggie Bain är den jag läste senast. En stark berättelse.

    SvaraRadera
  4. Åsa L har jag läst. Shuggie Bain står och väntar. Det har den gjort väldigt länge.

    SvaraRadera
  5. Mig äger ingen och Svinalängorna har jag läst. Shuggie Bain är oläst i min hylla med.

    SvaraRadera
  6. Svinalängorna är bra och Linderborgs riktigt bra

    SvaraRadera
  7. Läst dem har jag inte, men jag har sett tvåan och trean som film.

    SvaraRadera
  8. Gillar alla dina tre - särskilt Shuggie Bain!

    SvaraRadera