söndag 23 juni 2013

Jag är med bandet

Jag är med bandet av Pamela Des Barres

"Den legendariska och ökända skildringen av det vilda groupielivet presenterad av den mest berönda supergroupien av alla!

Direkt aefter high school drog Pamela Des Barres till Hollywood och den vibrerande musikgatan The Strip, platsen där ALLA rockstjärnor rumlade runt. Det var slutet av 60-talet och droger, frisläppt sex och rockmusik blev hennes livsstil. De följande tio åren delade hon säng med Mick Jagger, Jimmy Page, Keith Moon, Waylon Jennings, Jim Morrison och många fler."


-----------------------------------------------------


Det här var en sån där bok som jag bara greppade i mataffären när jag var på väg till frissan och hade glömt att ta med en bok. Av någon underlig anledning hade jag faktiskt väntat mig lite mer av "Jag är med bandet". Min tanke var att det ju måste finnas drösvis med material med tanke på vilket liv hon levt. Istället är det sida upp och sida ner om vilka hon gått i säng med och hur kära dem var i henne. Tyvärr har nog Pamela Des Barres vägrat att inse sanningen, killarna har nog bara sett henne som ett tidsfördriv.  Jag måste säga att jag tycker bara synd om människan. Att se sig själv som någon slags kändis bara för att man gått i säng med kändisar är ju faktiskt rätt så sorgligt. Jag har faktiskt aldrig förstått det här med groupies och fattar det fortfarande inte.

Jag är med bandet finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokia
Bokus
CDON
Ginza





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar