måndag 17 juni 2013

Sammanfattning - Åttio dagar

Sammanfattning 80 dagar-trilogin

En sak som jag verkligen gillar med 80 dagar-serien är att det märks att man där först skrivit en berättelse och sen lagt till erotiken där den passar in, istället för att som jag tycker det känns som i Femtio nyanser, först  fixat de sexet och sen knåpat ihop en berättelse som ska få erotikscenerna att hänga ihop. Och jag gillar också huvudpersonerna, Summer och Dominik,  i 80 dagar-serien, och man lär känna dem ganska väl. Faktiskt t o m så väl att när man kommer till 80 dagar röd så kan man nästan gissa sig till deras reaktioner i olika situationer.  Nånting annat positivt är att Summer inte är bara ett viljelöst våp utan hon tar sina egna beslut om sitt liv, att sen vissa beslut inte är så välgenomtänkta är en annan sak, men det är ändå hon som tar beslutet och står för det. Hon bejakar sin egen sexualitet och tar för sig utan att skämmas.

Överhuvudtaget gillar jag 80 dagar-serien mycket mer än Femtio nyanser, vilket gör att jag faktiskt ogillar jämförelsen med Femtio nyanser ("Du som gillade Femtio nyanser kommer att älska..." som finns t o m på omslaget av böckerna.
Nu läste jag i sista boken om Summer och Dominik  att serien inte slutar med 80 dagar röd utan det kommer  också att komma  en 80 dagar orange och en 80 dagar vit  och dem  vill definitivt läsa när de väl kommer ut.

Mina recensioner av trilogin om Summer och Dominik

Åttio dagar gul
Åttio dagar blå
Åttio dagar röd




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar