torsdag 6 juni 2013

Världens vinter

Världens vinter av Ken Follett

"Det är en turbulent tid i Europa. I Spanien rasar inbördeskriget, i Tyskland hårdnar Hitlers grepp om folket. Snart trappas spänningarna upp och ett nytt världskrig står för dörren..."

-----------------------------------------

Världens vinter är andra delen i Ken Folletts serie om 1900-talet. Boken är en riktig tegelsten precis som första delen Giganternas fall. 
Det händer mycket och det är spännande att följa fem olika familjer i fem olika länder.
Det som stör mig är att precis som med Svärdet och Spiran, En värld utan slut och Giganternas fall så har jag hela tiden känslan av att ha läst det här tidigare. Med de två första vet jag redan vilka andra böcker det var som spökade , men med den här serien har jag ännu inte kommit på vad det är för böcker som gör sig påminda. Men det är enormt irriterande att under långa avsnitt "veta" vad som kommer att hända....Speciellt som jag med 100% säkerhet vet att jag inte läst de här böckerna av Follett tidigare...

Världens vinter finns att köpa hos t ex



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar