måndag 5 augusti 2013

Bokbloggsjerka 2-5 augusti


Dags för mig att hoppa på jerkan igen, visserligen lite sent, men bättre sent än aldrig. Annika fråga i veckans bokbloggsjerka är

Har du läst någon bok/några böcker som har lärt dig någonting om historia, konst, musik, vetenskap etc?

Faktiskt så tycker jag att jag lär mig nånting från nästan alla böcker jag läser. Sen om det beror på att jag automatiskt väljer böcker som jag kan lära mig nånting från eller om det bara slumpar sig så lämnar jag osagt.
Böcker som jag lärt/lär mig nånting av, som jag direkt kommer att tänka på är

Allahs svarta änkor av Julia Juzik om tjetjenska kvinnliga självmordsbombare.
Barkhe-trilogin  om Skåne på 1600-talet.
Vi tolererar inga förlorare om klanen Kennedy .












2 kommentarer:

  1. Jag tror att det finns något att ta med sig från i stort sett alla böcker. Om man vill :)

    SvaraRadera