onsdag 28 augusti 2013

Omslagsonsdag #7 - Andra hyllan

Omslagsonsdag #7 2013-08-28

I den här omgången av Omslagsonsdag vill Bokpotaten att man lägger upp bilder på de snyggaste omslagen på andra hyllan i bokhyllan.

Nu är det så att vi inte bara har en bokhylla utan minst en i nästan varje rum. Jag skulle väl kunna välja bara en bokhylla och ta andra hyllan i den, men ska det vara så ska det vara, så jag tar andra hyllan i varje bokhylla. Och så tar jag bara två ur varje hylla (förutom i vardagsrummet eftersom serien är fyra böcker och de är snygga allihopa) så det inte blir alltför många

Favoriterna på andra hyllan är

I vardagsrummet har vi stora bokhyllan (som inom kort ska bytas ut mot en ännu större), där har vi nästan bara inbundet och så har jag såna böcker som jag kommer att behålla och inte skänka vidare.

Där är favoriten Mobergs Utvandrarserie



I gästrummet  blir favoriterna Bendoktorns dotter av Amy Tan och Sasjenka av Simon Montefiore

 


Så har turen kommit till hallen där det finns två bokhyllor på två olika väggar

I bokhylla ett i hallen är favoriterna Fallen av Joyce Carol Oates och Venusdeltat av Anais Nin.


I bokhylla två i hallen är favoriterna Little Bee av Chris Cleave och Kärlekens dårar av Joanne Harris



Nu är det då dags för mitt rum där jag också har två bokhyllor. Men eftersom de två ändå sitter nästan ihop så räknar jag dem som en. Men där fuskar  jag och tar första hyllan där jag har de läderinbundna böcker för jag tycker de är så otroligt snygga (och så luktar de så gott!)
Och då blir favoriterna  Dracula av Bram Stoker och The Complete Sherlock Holmes av Sir Arthur Conan Doyle


Sist blir det då min mans rum



Sådärja, det var andra hyllan i alla bokhyllorna....









3 kommentarer:

  1. Ja det var en del bokhyllor och många fina omslag.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vårt problem är att vi inte har nånstans att ha en riktigt stor bokhylla utan vi har fått sätta mindre bokhyllor lite överallt istället.

      Radera
  2. Där var det några finingar :)

    SvaraRadera