fredag 23 augusti 2013

Bokbloggsjerka 23-26 augusti

Bokbloggsjerka 23-26 augusti

Den här gången är jag lite tidigare ute än de senaste jerkorna. I veckans bokbloggsjerka frågar Annika

Låt oss återgå till ämnet karaktärer för en stund: Finns det någon karaktär som bär upp sitt namn exeptionellt bra?


Jag är helt enkelt urusel på namn och kan aldrig komma ihåg vad folk heter, vare sig i verkliga livet eller i böcker. Jag kan komma ihåg hur de ser ut, vad de gör och vad de har för karaktärsdrag, men namnet är helt omöjligt för mig att komma ihåg.
Det är säkert många som kommer att skriva upp namn som jag, när jag läser dem, känner igen och vet att jag läst boken, men såhär offhand så är det absolut inga namn som dyker upp i huvudet på mig.






4 kommentarer:

  1. Det tog en stund innan jag kom på något svar. En svår men kul fråga.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det var en kul fråga men fruktansvärt svår.

      Radera
  2. Det måste vara ett väldigt speciellt namn för att jag ska komma ihåg det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. För mig hjälper inte ens det. Vännerna vrider sig av skratt när vi träffar folk och de ser på mitt beteende att jag inte har en aning om vad människan heter, trots att jag borde veta det. Ännu värre blir det ju när det gäller böcker eftersom man inte ens har utseendet att stödja sig på.

      Radera