söndag 5 oktober 2014

Antik & Kuriosamässan

Jag har ju lite andra intressen också förutom böcker, och antikviteter är nånting som jag är jätteintresserad av. Alltså var vi ju helt enkelt tvungna att besöka Antik & Kuriosamässan i Kista idag. Mässan har ju varit igång sen i torsdags men som van mässbesökare vet jag att det är skönast att försöka undvika de värsta publikdagarna och då ska man gå antingen  första dagen, dvs torsdag, eller sista dagen, dvs söndag. Sista dagen finns också den fördelen at många handlare sänker priserna för att bli av med så mycket som möjligt innan det är dags att släpa hem det som inte blivit sålt

Jag hade väl hoppats på att det skulle finnas något antikvariat på plats, men icke. Eller rättare sagt, det fanns ett men deras sortiment var ingenting som i alla fall jag var intresserad av. Däremot fick jag tag på en tidning som jag inte läst förut, Retro. Och eftersom jag betalade för tre nummer så fick jag också en present, ett specialnummer om Lisa Larson, och det säger man ju inte nej till. Synd bara att det inte var ett nummer med Gunnar Nylund - då hade jag blivit riktigt, riktigt glad. Men Lisa Larson blir bra också. Så lite läsbart blev det även från den här mässan!




2 kommentarer:

  1. Antikviteter är inte riktigt min grej. men antikvariat gillar jag - även om jag sällan hinner botanisera i dem numera.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera