måndag 20 oktober 2014

Tematrio - Prisvinnare

Lyran ska försöka engagera sig i år mer i Augustpriset eftersom det bland de nominerade fanns många som hon blev nyfiken på. Och i veckans tematrio uppmanar hon

Berätta om tre prisade böcker du läst eller har lust att läsa.

-----------------------------------


För min del får det bli en vinnare av Nordiska rådets litteraturpris och två Augustprisvinnare.





Profeterna vid Evighetsfjorden av Kim Leine.
Nordiska rådets litteraturpris 2013










Expeditionen: Min kärlekshistoria av Bea Uusma. Augustpriset facklitteratur 2013












Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz av Göran Rosenberg. Augustpriset skönlitteratur 2012















20 kommentarer:

  1. Sista boken på din lista fick komma med på min också,hoppas på att läsa den snart.

    SvaraRadera
  2. Expeditionen läste jag ut igår. Härlig bok!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade nog alltför höga förväntningar på den.

      Radera
  3. Uusma vill jag också läsa!

    SvaraRadera
  4. Vill läsa både Expeditionen och Ett kort uppehåll på vägen från Auschwitz.

    SvaraRadera
  5. "Profeterna vid Evighetsfjorden" var en kul titel!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Innehållet var inte så kul men den är jättebra.

      Radera
  6. Expeditionen vill jag också läsa. De övriga två har jag inte hört talas om. Tack för tipsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkar som att de flesta vill läsa den.

      Radera
  7. Expeditionen högläser jag och sambon just nu! En helt fantastisk bok.

    SvaraRadera
  8. Tvåan ska jag läsa någon gång, men läshögen är alldeles för hög som den är just nu...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadu, den där läshögen som aldrig minskar hur mycket man än läser.

      Radera
  9. Längtar så efter Expeditionen! Finns i min e-bok-app men vägrar laddas ner, otroligt segt!

    SvaraRadera