måndag 6 oktober 2014

Tematrio - Prepositioner


Mannen min har kommit hem från jobbet och så har han lagat mat också (hans tur!) så jag har kunnat bara sitta och läsa tidningen. Och nu ska jag göra nånting så ovanligt som att titta på TV en stund innan det är dags för  bokläsning igen.Men först så måste jag ju delta i  veckans Tematrio  som Lyran håller. Temat idag är prepositioner och Lyran uppmanar

Berätta om tre bra böcker med prepositioner i titlarna!

-----------------------------------------























Missionären i Lekebruk av Tomas Eriksson







OBS! Du har väl anmält dig till utlottningen av Vi ses i morgon av Tore Renberg?



7 kommentarer:

  1. Bra förslag men inget jag läst, den första verkar intressant.

    SvaraRadera
  2. Kim Leines bok har jag sneglat en hel del på...

    SvaraRadera
  3. Tre böcker som jag inte läst.

    SvaraRadera
  4. Tre okända böcker, tack för tipsen!

    SvaraRadera
  5. Mittenboken har jag läst om, tycker den verkar intressant.

    SvaraRadera
  6. Jag känner inte till någon av dem, nya tips, tack!

    SvaraRadera