måndag 13 oktober 2014

Höstrea

Det här med höstreor är ett elände för en boknörd. Trots att man inte precis lider brist på böcker så kan man helt enkelt inte låta bli att beställa fler. Jag lyckades hålla mig ganska länge men sen kom det olycksaliga mailet om Bokus Höstrea med riktigt bra priser på böcker som jag ville ha (fast det finns väl ingen bok som man inte vill ha). Så jag gav upp och gjorde en beställning...




Artemis Fowl för att jag hört så mycket om de böckerna. Dynastins arvinge för att jag läst de fyra tidigare och vill avsluta den serien. Heder för att den verkade intressant och jag har länge velat läsa nånting av just den här författaren. Illdåd för att jag har första delen i den serien hemma och även om jag ännu inte hunnit läsa den så har jag en känsla av att jag kommer att gilla den och då vill jag gå vidare med den serien. Laglöst land för att Östlundhs serie är en av de få jag följt och nu har jag bara nr 5, 6 och 7 kvar att läsa och nr 5 har jag redan hemma. Varför vara lycklig när du kan vara normal för att jag hört så mycket positivt om både författaren och boken.
Och totalsumman blev överkomliga 172,- vilket känns billigt med tanke på att det handlar om inbundna ex av böckerna.
Så nu är det stopp igen och inget mer kikande på höstreorna. Ska bli spännande att se om jag klarar det...





5 kommentarer:

  1. Ikke lett å gå forbi hyllene, både i butikken og på biblioteket. Jeg plukker alltid med meg noe! Har rett og slett valgt å ikke gå inn på bokhandlerbutikkene i det siste!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ett elände att man inte kan låta bli.

      Radera
  2. Ja ojoj, det är ju lika roligt att köpa böcker som nytt garn :) Av dem du köpte har jag läst Illdåd, den var riktigt bra tycker jag,

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med, även om jag inte köper så mycket garn numera. Perfekt, jag hade på känn att den serien skulle vara bra.

      Radera
  3. Kämpar just nu med ett köpstopp på en månad. Går inget vidare...

    SvaraRadera