måndag 13 oktober 2014

Tematrio - Titelfråga

Min man kom hem idag med en ny dator till mig - min gamla började låta som en gammal rysk traktor och behövde startas om tre gånger för att komma igång. Det kommer att krävas hårt jobb att nu få allt på plats som jag vill ha det men nu har vi i alla fall fått ordning på den hjälpligt. Och då är det ju perfekt att prova den nya med att delta i Lyrans Tematrio. Den här veckan är temat Titelfråga och Lyran uppmanar

Berätta om tre bra böcker med frågetecken i titlarna!

--------------------------------

Det var inte lätt att hitta tre böcker med frågetecken i titeln men till slut fick jag ihop det




Var är Alaska? av John Green












Kan du säga Schibbolet? av Marjaneh Bakhtiari











Är det någon där? av Marian Keyes

















7 kommentarer:

  1. Jag läste Bakhtiari för ett bra tag sedan men fastnade inte för den, det var något med berättarstilen som jag tyckte skrev läsaren på näsan.

    SvaraRadera
  2. Maian Keyes tänkte jag inte på, så många med frågetecken fanns det inte

    SvaraRadera
  3. Köpte Bakhtiaris Kalla det vad fan du vill nyligen på pocket. Ska läsas, mycket nyfiken på hennes böcker.

    SvaraRadera
  4. Grattis till ny dator! Bra titlar, Marjaneh Bakhtiari har jag lyssnat på på biblioteket, en klok och trevlig kvinna.

    SvaraRadera
  5. Jag har också med Alaska i min trio! Skönt med ny dator!

    SvaraRadera
  6. Keyes bok har jag läst och har med i min trio också. Är sugen på de andra två.

    SvaraRadera
  7. Trean ingick i min trio med!

    SvaraRadera