måndag 20 januari 2020

Årssammanfattning 2019



Dags att sammanfatta och utvärdera läsningen under det gångna året 2019

Antal lästa böcker: 149
Antal noveller:7
Totalt antal sidor: 48286
Inbundet: 85
Kartonnage:17
Danskt band: 7
Häftad: 12
Storpocket:0
Pocket: 24
Excess:0
E-bok: 9
A5-Häfte:0
Lästa rec.ex: 136
Lästa hyllvärmare: 16
Köpt: 41
Fått: 129

Lästa böcker 2019 Månad för månad
Favoriter 2019



Mina planer för 2019 och hur det gick med dem.

1. Minska bokinköpen
Gick inte så bra under 2019, jämfört med 2018 så fördubblades bokinköpen och det är jag inte nöjd med
2. Läsa fler hyllvärmare
Gick inte heller så jättebra, lyckades bara läsa ca 1 hyllvärmare/månad, vilket är ungefär hälften av vad det blev under 2018.
3. Bloggen
Nja, det där med att avsätta specifik tid för bloggen funkade inte alls under 2019.
4. Planering och utvärdering
Fungerade väldigt bra under 2019 och är något som jag definitivt måste fortsätta med. Den här punkten har verkligen hjälpt till så jag inte hamnat alltför mycket efter både med läsningen och med recensionerna
5. Utanför bekvämlighetszonen
Har fungerat alldeles ypperligt, jag har helt medvetet tackat ja till böcker som definitivt legat utanför min bekvämlighetszon och faktiskt så har jag nu utvidgat bredden i läsandet ännu mer eftersom jag upptäckt att en del av såna böcker fungerar för mig.Jag hade stor hjälp av att jag under 2019 också blev erbjuden så många böcker ur genréer som i vanliga fall inte ingår i min läsning.


Hur det gick med utmaningarna under år 2019 finns redan i ett annat inlägg HÄR

Planer för och förhoppningar för 2020 kommer i ett annat inlägg

2019 var ett väldigt händelserikt år, mycket var positivt och en del negativt. Det var nog mycket för att det hände så mycket som jag inte hann (eller orkade) läsa riktigt lika mycket som jag brukar göra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar