fredag 31 juli 2015

#augusti - Sommarlov med Kulturkollo

Detta inlägg ingår i Kulturkollos utmaning #sommarlovmedkulturkollo. Dagens ord är #augusti.

Juni/juli har bara svischat förbi, eller egentligen regnat bort. Det har inte varit många varma soldagar så att jag kunnat sitta och läsa ute på altanen. Och imorgon är det redan augusti.Vad händer hos mig i augusti då?  Det blir mycket läsning såklart och jag tänker börja med att läsa ett rec.ex, Camilla Davidssons Pensionatet vid vägens ände. Under augusti ska jag också testa och utvärdera läsplattan och se om den är nånting som jag kommer att kunna använda.
Augusti är också månaden då jag brukar börja med storkok så vi får färdiga middagar in i frysen inför hösten.

Och emellanåt kan jag kombinera månadens huvudsysselsättningar = läsa medan grytorna bubblar på spisen.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar