fredag 17 juli 2015

Fem frågor, fem svar

Den här enkäten hittade jag vid någon tidpunkt hos Lotten och tyckte den skulle vara kul att göra

1. Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig att börja blogga?

Ingen egentligen. Jag hade en blogg tidigare där det var blandat om böcker, mina djur och annat smått och gott. Men när böckerna började ta över helt så bestämde jag mig för att de skulle få en egen blogg, och då hade jag faktiskt ännu ingen  aning om att det är så många som har bokbloggar - det kändes bara som ett naturligt steg att ta.

2. Hur väljer du ämnen att blogga om?

Grunden ligger ju i de recensioner jag skriver och jag recenserar alla böcker jag läser. Sen blir det en del fasta inslag såsom Tematrio, Bokbloggsjerka, osv osv.Resten beror lite på hur jag känner mig och vad jag håller på med just då. Och vad jag orkar med.

3. Vad vet de flesta inte om dig?

Om det är vad andra bokbloggare inte vet  om mig är det nog kanske att jag i normala fall har verkligen lysande lila hår (just nu är det ett bra tag sen jag varit hos frissan så färgen har gått ur, men snart är det dags igen).


4.Vilka tre ord beskriver din stil bäst?

Stil? Kläder? Bloggskrivande?  När det gäller kläder och det personliga yttre så är kriteriet alltid - får inte vara tantigt! När det gäller bloggskrivande så är nog stilen ganska avslappnad.


5. Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?

Läsa såklart. Pyssla med mina djur och umgås med make, släkt och vänner, Har börjat fundera på att ta upp handarbete igen.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar