tisdag 7 juli 2015

Top Ten Tuesday - Hypade böcker jag inte läst

Jag blev väckt riktigt tidigt av katterna och eftersom min man skulle upp så bestämde jag mig för att fika med honom innan han åkte iväg. Och när jag nu ändå är uppe så passar jag på att delta i veckans Top Ten Tuesday innan jag lägger mig ett tag till. Dagens tio-i-topplista ska innehålla 10 hypade böcker jag inte läst.

Top Ten Hyped Books I've Never Read

---------------------------------

Det här var inte så lätt som det låter -  jag försöker undvika att se vilka böcker det pratas mycket om...men självklart kan man ju ibland inte undgå ändå att se vilka som alla läser. 

1. Jellicoe Road av Melina Marchetta
2. Divergent av Veronica Roth
3. Eleanor & Park av Rainbow Rowell
4. Kvinnan på tåget av Paula Hawkins
5. Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman
6. En man som heter Ove av Fredrik Backman
7. Engelsfors-trilogin av Sara Bergmark & Mats Strandberg
8. Jag heter inte Miriam av Majgull Axelson
9. Twilight av Stephanie Meyer
10. Gone Girl av Gillian Flynn

Och en del av de här kommer jag nog att läsa så småningom av ren nyfikenhet så några väntar redan i bokhyllan - men jag har ännu inte läst dem, alltså får de vara med på listan.


7 kommentarer:

  1. Vi har faktiskt Jellicoe Road gemensam. Och hade jag inte precis hållit på och läst Gone girl så skulle den varit med hos mig också :)

    SvaraRadera
  2. Lyckats läsa tre av dina, Kvinnan på tåget var riktigt bra.

    SvaraRadera
  3. Jellicoe Road och Jag heter inte Miriam kan jag verkligen rekommendera :)

    SvaraRadera
  4. Många av mina favoriter i din lista!

    SvaraRadera
  5. Flera böcker där som jag inte läst. 2,6,7 och 10 har jag dock läst och tyckt att de varit riktigt bra :)

    SvaraRadera
  6. Åh, Eleanor & Park läste jag förra veckan och den är verkligen helt sjukt värd hypen!

    SvaraRadera
  7. Får jag rekommendera Sommaren 2124, en spännande och tankeväckande framtidsroman. http://www.avalan.se/sommaren-2124/

    SvaraRadera