lördag 18 juli 2015

#fantasi - Sommarlov med Kulturkollo

Detta inlägg ingår i Kulturkollos utmaning #sommarlovmedkulturkollo. Dagens ord är #fantasi

Fantasi är just nu fantasy för mig, en genre som jag aldrig i livet trodde att jag skulle gilla. Vilken fantasi det krävs för att skriva fantasy - att skapa helt nya världar som befolkas av "varelser" med olika slags märkliga superkrafter. Men just för att jag var lite anti mot genren så bestämde jag mig för att utforska den lite mer. Och det slutade med att jag faktiskt har vant mig och t o m börjat gilla en del. För tillfället är mina favoriter Gail Carrigers böcker om Alexia Tarabotti och Laini Taylors serie Önskemånglarens dotter.




 

 

2 kommentarer:

  1. Jag har två av böckern i båda serierna, men bara läst ettan av Laini Taylor.

    SvaraRadera
  2. Jag hade också tänkt skriva om fantasy idag, men det blev annat istället :) Det finns så himla mycket bra fantasy och de här två serierna är riktigt bra.

    SvaraRadera