fredag 31 juli 2015

Kärlen: en nattlägesnovell

Titel: Kärlen: en nattlägesnovell
Författare: Johan Ring
Format: e-novell
Antal sidor: 31
Förlag: Mix förlag


"Allt spricker i sömmarna, inte bara den begagnade studsmattan eller Mathias relation till dottern Ellen. Exfrun Helene gör påstötningar för att få umgås med dottern och det täta skogsbrynet utanför huset växer sig allt mer hotfullt. När Ellen och hennes kompis en dag leker med en underlig flicka i skogen blir det uppenbart att något snart kommer att brista??"

-------------------------------



Den här novellen följde med när jag köpte ny läsplatta, själv hade jag nog inte skaffat den. Jag är inte en van novelläsare och skräck läser jag väldigt sällan pga min vilt skenande fantasi. De gånger jag läser skräck ser jag alltid till att inte vara ensam hemma och så ser jag också till att läsandet inte sker på kvällen. Nu var ju det här en novell så det skulle inte ta så lång tid att läsa att jag skulle hinna skrämma mig själv alltför mycket.

Det fanns definitivt delar i den här novellen som var smått otäcka och satte igång fantasin lite. Men för mig är noveller på tok för korta för när jag läst sista sidan och sista ordet så dyker frågan upp direkt "Sen då?". För mig känns en sådan här novell inte riktigt avslutad utan jag skulle vilja veta mer, skulle vilja ha en fortsättning så att det blir en längre, mer detaljerad berättelse. Men att jag skulle vilja veta mer betyder ju också att berättelsen är så intressant att jag inte skulle vilja att den tog slut.

Mer info om författaren och hans böcker finns på Johan Rings hemsida


Kärlen finns att köpa hos t ex
Adlibris
Bokus
CDON





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar