torsdag 11 februari 2021

Hett i hyllan #287

 

Torsdagen börjar med att vi bloggare visar upp och berättar om våra hyllvärmare i Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

-----------------

Bokreafynd

Fartblinda av Carolina Neurath
Baksidestext:
"Under en jakthelg i Skåne nås Peder af Rooth av ett samtal som kommer att förändra allt: den anrika banken där han är vd riskerar konkurs. Någon timme senare sitter han i ett privatplan med sin fru på väg tillbaka till Stockholm där dramatiska dygn väntar.

Den egensinniga ekonomijournalisten Beatrice Farkas fick tipset som skulle kunna fälla banken för länge sedan.  I månader har hon stridit mot ett par av landets mäktigaste finansmän. Aldrig hade hon kunnat ana konsekvenserna av sitt avslöjande.

En natt väcks hon av ett sms. En av bankcheferna som blivit hennes bästa källa har fallit från sin balkong på Strandvägen. Kvällspressen skriver om det som ett självmord. Men hon är övertygad om att det inte stämmer. Någon ville stoppa honom."



Den här köpte jag på bokrean 2018. Jag tror det var mest för att jag just då behövde lite spänningsromaner i bokhyllan och så var ju nyfiken på författaren. Och självklart tyckte jag också att baksidestexten lät lockande. Men, precis som många av böckerna i de högar jag köpte då blev boken alltså stående oläst i bokhyllan. Nu när jag tagit fram den så blir jag lika nyfiken igen och tycker att det nog vore dags att läs den här.

5 kommentarer:

  1. Den har jag också oläst. Kanske hinner jag läsa den innan den dyker upp i Hett i hyllan hos mig...

    SvaraRadera
  2. Känner varken igen boken eller författarnamnet. Låter spännande.

    SvaraRadera
  3. Den verkar kunna vara spännande.

    SvaraRadera
  4. Den här vet jag att jag var rätt nyfiken på när den kom. Men det blev aldrig av att jag läste den.

    SvaraRadera
  5. Ja ibland "behöver" man helt enkelt några böcker!

    SvaraRadera