söndag 3 december 2017

En smakebit på søndag - Nattviol

Den här helgen hade vi inget inplanerat och det var nog bra. Vi kommer att ha fullt upp under december och då känns det bra att börja med en lugn helg. Resten av december kommer vi ha att göra, två läkarbesök (minst), ett provtagningsbesök, stand-up på UKK, laga julmat osv osv hela månaden igenom.  Så lördagen var väldigt lugn förutom lite planering och jag tror nog att vi tar det lugnt på idag också. Men blogga ska jag ju och söndagen börjar alltid med En smakebit på søndag som numera anordnas av Astrid Terese med bloggen Betraktninger - tanker om bøker.
Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

----------------------

Jag ska börja på en ny bok men min smakbit kommer från boken jag precis läste klart. Smakbiten kommer alltså från sidan 362 i  Nattviol av Niklas Leavy (titeln är länkad till Bokus och där finns mer info om boken)


"Henning tvekade. För första gången såg Ebba pojken i honom. Stoltheten. Viljan att lyckas, att visa vad han dög till. Han nickade och började sänka armen.
Skottet brann av och Ebbas ben vek sig, hela kroppen vreds runt ett halvt varv och när hon avlossade ett skott med Sig Sauern slog hon till sig själv i huvudet av rekylen. Kulan rev ner ett sjok snö från en grantopp längre upp. Hon hade blivit träffad i låret, strax över höger knä. Sandra skrek till och rusade fram till henne. Hon såg att kulan träffat i benet och vände sig mot sin far igen."







OBS! Du har väl sett att jag lottar ut ett ex av Mörkermännen av Jens Henrik Jensen. Regler och anmälan hittar du HÄR

10 kommentarer:

  1. Skönt med en lugn helg! Denna bok var okänd för mig, men gillar titeln!

    SvaraRadera
  2. Har inte läst något av honom, men jag känner igen namnet. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbit. Ny bok för mig, kände heller inte till författarnamnet.

    SvaraRadera
  4. Nattviol är en fin titel. känner inte till författaren. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten. Ha en fortsatt fin advent.

    SvaraRadera
  6. Skönt med lugna helger, det behöver en mellan varven. Känner till författaren men har inte läst något. Håller med övriga kommentarer, titeln är fin.Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Det hørtes virkelig ut som en travel desember! Jeg skal ikke påstå at min er så mye stillere. Men på et t vis er det bedre med en desember full av planer enn en desember uten -)
    Ha en riktig fin advent!

    SvaraRadera
  8. Niklas Leavy - nytt namn, tack för smakbit

    SvaraRadera