måndag 25 december 2017

Sammanfattning/Utvärdering vecka 51

Det värsta med sådana här helger är att jag tappar räkningen på veckodagarna. Det är Julafton, Juldagen och Annandag Jul, men vilken veckodag det är måste jag påminna mig om på morgonen. Och när jag nu kommit på att det faktiskt är måndag idag så måste jag ju fixa med sammanfattningen/utvärderingen av förra veckan.


Jag hade tänkt mig att det skulle bli ordentligt med lästid under vecka 51 men verkligheten såg inte riktigt ut på det sättet, alltså hann jag definitivt inte med det som jag tänkt mig.



Jag läste klart 3 böcker

Kicktorsken av Alexander Salzberger (recension den här veckan)
Skymningsflickan av Katarina Wennstam (recension den här veckan)
Och eld föll från himlen av Jan Davilén (recension den här veckan)


Recensioner blev det inte mer än 2 (titeln är länkad till recensionen)

Min mammas hemlighet - Nikola Scott
Arvsynden - Lars Inge Ström

Det dök upp 3 böcker i brevlådan

En modern familj av Helga Flatland
Resan tillbaka av Karina Johansson
Sanningen av Harlan Coben


Och så köpte jag ju faktiskt en bo, men den var inte till mig själv (men jag kommer nog att läsa den så småningom) utan som julklapp till maken

Mannerheim: marsken, masken och myten av Herman Lindqvist

Under kommande vecka borde jag få rätt så bra med lästid eftersom vi inte har så mycket annat inplanerat. Men så fort jag har sådana förhoppningar så brukar det dyka upp en massa annat med högre prioritet så jag vågar nog inte riktigt lita på det där. Men jag håller tummarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar