fredag 29 december 2023

Fem en fredag vecka 52: Gott slut 2023!

 


Det nya året börjar närma sig och elisamatilda tar fasta på det och tar en titt på det gångna året med sina frågor. Temat för årets sista Fem en fredag  är


GOTT SLUT 2023!

1. Vad var det bästa med 2023?

2023 var på alla sätt ett katastrofår för mig men jag tror att det bästa var nog beslutet att sluta lyssna på läkarna och köra mitt eget race. Utöver det så är jag väldigt nöjd med att ha fått igång både bloggen och läsandet. En milstolpe är också att jag äntligen, efter 13 år och flera försök, fått P-tillstånd för handikappade...

2. Vad ser du fram emot med ett nytt år?

Jag ser fram emot att utveckla bloggen ännu mer, att komma ikapp med allt jag hamnat efter med, att äntligen rensa hemma och bli av med en massa gammalt (har saker från två dödsbon uppstallade i kartonger)

3. Gjorde du vad du tänkt göra under året?

Nja, inte riktigt, jag kom igång lite senare än vad jag hade tänkt, men jag kom igång i alla fall.

4. Vad har varit din största framgång i år?

Att jag vågat ta befälet över mitt eget liv, vågat gå i clinch med läkarna och stå på mig.

5. Hur avslutar du det här året?

Med flaggan i topp och med ett glas champagne och första kvällen på länge som jag kommer att vara uppe t o m efter 12-slaget.


GOTT NYTT ÅR!


8 kommentarer:

  1. Bra att du orkat stå på dig och jag hoppas du orkar kämpa vidare också.
    Fint med blogg, att skriva och läsa, och här får man nya vänner.
    Att rensa är ibland tungt, men ta det bara bitvis, sätt inte målen för högt.
    Det är sedan skönt då vi får det gjort, jag har rensat mycket de senaste tio åren, började 2014 med skilsmässan.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Häftigt stå på sig mot läkarna, god fortsättning!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig väldigt god fortsättning i kampen! Och en fin nyårshelg förstås.

    SvaraRadera
  4. du verkar vara vid gott mod och full av föresatser. det är en bra början på ett nytt år. rensa tar ju tid. men en bit i taget och lite tålamod och vips! är det gjort!

    SvaraRadera
  5. Härligt att du har flaggan i topp och bubbel i glaset på nyår!

    SvaraRadera
  6. Härligt att läsa din positiva framtidssyn! Det behövde jag just nu!
    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
  7. Även om det var ett katastrofår för dig så kan jag bara gratulera att du följer "din kropp" och inte läkarnas råd. Att dessutom har lyckats med att få P-tillstånd för funktionshandikappade - det var verkligen bra gjort.

    Antar att läkare gör så gott dom kan, MEN det är jag som känner min kropp och vet vad den går för, tål med mera. Har ju levt med den i x-antal år. Min husläkare och jag är helt överens på den punkten. Dessutom får man lite extra "självkänsla" när ens beslut betyder en förbättring. Tycker jag då.
    Att rensa - prata inte om det säger jag bara;-) Efter min mans död har jag tänkt ett antal gånger att "nu rensar jag". Men då hans pryttlar utgör cirka 70 procent av lägenhetens innehåll så har jag låtit bli. Det skulle ju eka i 100 kvm. Det skulle vara tomt, öde och inte ett dugg hemtrevligt. Men vi är ju alla olika som tur är:-)
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt (Blogg-)år.

    SvaraRadera
  8. Det låter mycket positivt, att ta befäl över sitt eget liv är det bästa, men det kan vara svårt att nå dit om man behöver hjälp av auktoriteter och experter. Hoppas det nya året ger många möjligheter och roliga stunder

    SvaraRadera